Salget går godt

Det går strygende her i forretningen. Vi har fået mange flere salg, siden vi startede med annoncering på Facebook. Kunderne kommer af sig selv, via Facebook annoncen. Vi er faktisk kede af, at vi ikke er kommet i gang meget tidligere med det. Men inden vi kom i gang, var vores prioriteringer nogle andre. Vi brugte andre kanaler til at markedsføre vores produkter.

En ekspert

Men da vi fik en ny ansat, som skal tage sig af alt, hvad der har med online marketing at gøre, blev prioriteringerne ændret. Han foreslog, at vi brugte færre penge på trykt materiale og annoncer i lokale blade, og at vi afsatte et lille budget til ham, så han kunne starte med Facebook annoncering. Vi gav ham et budget, og hvis han kunne dokumentere, at hans idé virkede, så kunne vi altid tale om at udvide budgettet.
Han fik 3 måneder til at vise os, at det kan betale sig.

Han startede med at bruge en del tid på at analysere vores kundegrupper. Derefter satte han en af vores medhjælpere til at skrive annoncer. Kun udkast. Et par udkast for hvert produkt, som han havde udvalgt til at køre et pilotprojekt med. Derefter skrev han selv udkastene om og fik lavet flotte fotografier af produkterne. Så satte han annoncerne op, og der gik ganske kort tid, så kom kunderne. På en eller anden måde kunne han spore, at salgene var sket via Facebook annoncerne.

Det er jo genialt

Da han efter 3 måneder havde formået at øge salget af de udvalgte produkter, gav han os en rapport om, hvordan budgettet, vi havde givet ham, var blevet brugt. Og vi kunne se, at han havde ret i, at annonceringen på Facebook kan betale sig. Budgettet havde tjent sig selv ind. Så fra den første i den kommende måned har han fået et større budget at arbejde med.