Murermester passer sin telefon

Min storebror, Uffe, er murermester og har haft ganske pæn succes med sit firma, som han nu har drevet i godt og vel 15 år. Han startede med bare at være sig selv, men efterhånden har han arbejdet sit murerfirma op til at have fem murersvende og to lærlinge ansat, ligesom han selv fortsætter med det håndværksmæssige arbejde, når tiden tillader det, for han bruger også en del tid på at udregne tilbud og den slags, men det foregår mest om aftenen.

Uffe og hans kone har gennem nogle år nærmest levet som hund og kat. Deres ægteskab har vist aldrig været rigtig lykkeligt, og her for nogle måneder siden holdt det altså ikke længere. Uffes kone meddelte ham en dag, at nu var det slut, og dagen efter ville hun flytte.

Uffe ringede til mig og fortalte det, og jeg blev egentlig ikke overrasket. Han var heller ikke selv overrasket, men jeg syntes nu nok, at han lød lidt iskold, da han sagde til mig, at det største problem for ham var, at nu havde han ikke længere nogen til at tage firmaets telefon, når han selv var ude og arbejde.

Det problem var faktisk det eneste, han talte om i forbindelse med den skilsmisse, og så kom jeg i tanker om, at jeg kender til et firma, der udfører den slags service overfor folk som netop Uffe. Jeg fortalte ham om firmaet, som jeg ved tilbyder al slags receptionsservice – se det her, og jeg foreslog Uffe at tage kontakt med firmaet.

Det tyggede han lidt på men endte med at sige, at lige ville prøve det af nogle dage uden den assistance, for han kunne jo viderestille firmatelefonen til sin mobiltelefon, så kunder trods alt kunne få fat i ham.

Da jeg talte med ham en uges tid senere, spurgte han mig om, hvordan han fandt frem til det firma, jeg havde nævnt for ham. Jeg bliver simpelthen nødt til at have nogen til at klare telefon pasning for mig, for det er ødelæggende for mit murerarbejde, når jeg hele tiden skal besvare forskellige opkald, så jeg bliver nok nødt til at betale mig fra det stykke arbejde.

Han fik firmanavnet og et telefonnummer af mig, og han var i hvert fald hurtigt til at få en aftale med det pågældende firma, for allerede to dage senere ringede han og fortalte, at nu var hans problem med telefonen løst.

Uffe fortalte, at han havde lavet en aftale med firmaet om, at hans firmatelefon på alle hverdage bliver omstillet til dem. Så bliver opkaldene besvaret, og firmaet har så en rigtig god beskedservice, som virker på den måde, at han får en sms med besked om de opkald, der kræver, at han ringer tilbage.

For det er ikke altid nødvendigt, fortalte han. Firmaet foretager nemlig en såkaldt screening af opkald, og mange af opringningerne kan firmaet selv besvare på mine vegne, så dem skal jeg ikke bruge tid på. Og så kan jeg i øvrigt ringe tilbage til mine kunder, når det passer ind i arbejdet, fortalte en tilfreds Uffe. Her kan du se, hvad screening af telefonopkald er for en størrelse: http://responsum.dk/losninger-og-priser/screening/